A KÉPERNYŐ ELŐTTI MUNKAVÉGZÉS VESZÉLYEI

A mai digitális korban, az időnk jelentős részét, képernyők előtt töltjük!

A kérdés már nem az, hogy ez helyes-e, hanem az, hogyan tudunk tenni azért, hogy közben az egészségünkre és közérzetünkre is odafigyeljünk.

A képernyő előtt, igenis veszélyben van az egészségünk

A napi 8-12 óra képernyő előtt töltött idő miatt, egyre nagyobb veszélynek vagyunk kitéve.

Rövidtávon kialakuló káros hatások:

Szem- és fejfájás, dehidratáltság, figyelemzavar, fáradtság, gyógyszerek, szemcseppek.

Középtávon:

Szem-, nyak-, és gerincbetegségek, kisebb kiesések a munkából. 

Hosszútávon:

Betegállomány, szemüveg, műtét, motiválatlanság, kiégés. 

A problémák fő okai

Megfigyelhető, hogy a képernyőt használók koncentráltan, rossz testtartással, közelebb hajolva, meredten nézik azt. A helytelen testtartás, görcsös izomproblémákat okoz, esetleg zsibbadást a végtagokban, később visszafordíthatatlan deformitások jelentkezhetnek. A meredten, közelről nézett monitor vagy telefon hatására a szem elfárad, piros lesz, a fejfájás pedig egyre gyakoribbá válik. A szünetek hiánya és a vízivás elmulasztása fáradtságot, szédülést, dehidratáltságot okoz.

Amire figyelni kell 

Sokkal kevesebbet pislogunk, mint azt kellene – pislogj eleget a képernyő előtt és végezz szemtorna gyakorlatokat

A szemünk egyre nagyobb káros hatásoknak van kitéve. A képernyők fényei, a szövegek mérete, a meredt pislogás nélküli munkavégzés és az egyre több mobilozás hatására, sokkal kevesebbet pislogunk, mint azt kellene. Elengedhetetlenül fontos a rendszeres időközönként történő, megfelelő számú pislogás, óránként legalább egyszer pedig kitekinteni a képernyőről és szemtorna gyakorlatokat végezni. Az egészséges pislogások száma, minimum 12-15 / perc. Nem tűnik bonyolultnak ugye, pedig nem is gondolnánk, hogy a monitor előtt munkát végzők esetében, a szem és fejfájások leggyakoribb oka, hogy nem pislogunk eleget.

Egészséges távolságtartás szemünk és a képernyő között,

Egy nehezebb projekt vagy nagyobb odafigyelést igénylő munkafolyamat esetén, hajlamosak vagyunk a koncentrációnk során közelebb hajolni a monitorhoz. Az első és legfontosabb, hogy a monitor kijelzőjén, a betűméret és a fény, a lehető legoptimálisabbra legyen beállítva, egyedileg. A nap folyamán, ha szemfáradást tapasztalsz, érdemes nagyobbra állítani a felbontást, hogy ne a közelítés legyen a megoldás. A rossz távolságtartás, gerincproblémákhoz, zsibbadásokhoz vezet. Eddigi tapasztalataink és a Szemfüles programot használók visszajelzései szerint, a monitor előtti munkavégzés esetén, a megfelelő távolság betartása az, ami először sikerélmányhez vezet, ha odafigyelünk rá.

Igyál elég folyadékot

Nagyon fontos odafigyelni a megfelelő folyadékbevitelre. A dehidratáltság főbb tünetei a fejfájás, szédülés és a fáradtság, amely nem csak a  munkavégzést hátráltatja, de szerveztünket nagyon megviseli. 

Tarts szünetet a képernyő előtti munkavégzés során

A folyamatos képernyő előtti munkavégzés során, legalább óránként, tarts szünetet, amikor felállva átmozgatod végtagjaid és gerinced, hogy a következő órában is bírja a szervezeted a terhelést. Hidd el, a tested meghálálja.

Figyelj a megfelelően beállított munkaeszközeidre és a helyes testtartásra 

Ügyelj rá, hogy az asztalhoz mérten, megfelelő magasságra legyen állítva a széked és ideális esetben, a számítógép monitorának középpontja, a szem magasságában legyen, a görnyedt testtartás elkerülése érdekében. A lábaidat ne tedd keresztbe, a térdizületeket és a gerincet kifejelezetten megterheli, később akár végzetes deformitást okozva ezzel. 

Szemfüles programmal az egészség érdekében

Tapasztalataink szerint, munkavégzés közben, csak rövidtávon vagyunk képesek a fentiekre odafigyelni, majd később esetleg egy – egy elemére, amikor már valamilyen probléma jelentkezik szervezetünkben. A megoldást az egészségtudatosságnak elkötelezett Szemfüles nevű program szolgálja, amellyel képesek lehetünk a fentiekre és még ezeken túl is odafigyelni egészségünkre és mindennapjainkban kiegyensúlyozottabbá válni.

A SZEMFÜLES program azért jött létre, hogy a levegő vétel mellett, a napi életminőséget javító feladatainkat, rendszeres jelzés mellett megtegyük, ezzel elkerülve a fejfájásokat, szemfájást, gerincproblémákat és kiegyensúlyozottabbak legyenek a mindennapok. 

  • +36 30 999 7972
  • info@szemfules.hu
  • 2745 Kápolnásnyék, Kazinczy Ferenc utca 22-30.