Játékok hatása a szemre

A nap végén nem mindig egyszerű frissnek maradni, és elvégezni az otthoni teendőket. Munka után még takarítani kellene, néhányan még tanulnak is munka mellett, vagy gyereket nevelnek, este még meg kell főzni a másnapi ebédet, stb.

Egy hosszú nap után a munkahelyen már nem feltétlenül van kedvünk vagy energiánk mindenhez, és erről sokszor mi is tehetünk. Ennek az enyhítésére különböző kikapcsolódási formákat használunk, és a játék ennek talán az egyik legnépszerűbb módja.

A játék mindig is része volt az emberek életének, és szorosan kapcsolódik a gyerekek megfelelő fejlődéséhez is. Remek kikapcsolódást és szórakozást jelent sokunknak, a megfelelő mértékben. Sokaknak a játék közösségi élmény, hiszen itt töltenek időt a barátaikkal, akár online, akár személyesen, sokaknak pedig egy olyan kikapcsolódás, mint például az olvasás.

A technológia fejlődésével a játékok is elmozdultak a digitális világ irányába, amely már hatalmas kultúrával és több szubkultúrával is rendelkezik. Más közösségbe tartozik az, aki konzolon, PC-n, vagy esetleg telefonon játszik. Más miatt játszik az, aki egy több játékossal megosztható élményt választ, mint az, aki inkább egy történetet játszik végig.

Mindegyikükben közös azonban, hogy sokat használják a digitális kijelzőket. TV, monitor, telefon, amelyek közül mindegyik kék fényt bocsát ki a használatuk során. Ennek következtében sajnos nagyon sok negatív hatással találkozhatunk a mindennapokban.

A gyakori képernyőhasználat következtében több egészségügyi probléma is felléphet mind rövid, mind hosszútávon. Ennek egyik legjellemzőbb változata a szemszárazság-szindróma, mely során a kellemetlen irritáció, túlzott könnyezés, a szem fáradtsága is felléphet.

Ez rövidtávon levertséget, kedvtelenséget, hosszútávon pedig komolyabb szemromlást is okozhat.

Mit tehet, hogy megóvja egészségét?

  1. Figyeljen oda arra, hogy elegendő vizet igyon

A napi folyadék-bevitel ajánlott értéke felnőttek esetében 2-3 liter vizet jelent. A legtöbben ezt nehezen tartják be, pedig nagyon fontos része az egészségünk megőrzésének. Igyekezzen meginni minden 1-2 órában egy pohár vizet! Ezzel megelőzheted a gyakori fejfájásokat és tovább maradhatsz szellemileg friss a nap végén.

  • Ne nézze túl közelről a képernyőt

Az ajánlott távolság a kijelző és a szemed között körülbelül 50 cm, de általában, ha körülbelül kartávolságnyira vagy a képernyőtől, az megfelelő lehet. Figyelj oda, hogy ne nézd túl közelről a monitort, mert fokozottan ártalmas lehet a szemeid egészségére. Ha nem akarod, hogy vagyonokat kelljen kiadnod újabb és újabb szemüvegekre, figyelj oda a szemeid egészségére!

  • Pislogjon elég gyakran

A pislogásnak nagyon fontos szerepe van a szemünk egészségének megóvásában. A pislogás elősegíti a védelmező könnyhártya képződését a szem felületén, ami segít a szemszárazság kialakulásának megelőzésében, és távoltartja a szennyeződéseket. A gyulladások és fertőzések megelőzése érdekében feltétlenül érdemes odafigyelned erre!

  • Ne üljön egy helyben túl sokáig

Az irodai, illetve számítógépes munkavégzés egyik leggyakoribb hátulütője a gerinc- és derékfájdalmak kialakulása. Az ülőmunka nincs a legjobb hatással az egészségünkre, különösen, ha mellette mozgásszegény életvitelt folytatunk. Érdemes 1-2 óránként felállni a számítógép elől, mozogni egy kicsit, ilyenkor össze is köthetjük a tevékenységet a folyadékbevitellel és elmehetünk egy pohár vízért.

  • Iktasson be pihenőket

A számítógépes munkavégzés eseten az óránkénti 10 perc pihenőidő nem csak, hogy ajánlott, de egyenesen előírás a munkavállalók számára. Ez nem csak a munkavégzésre vonatkozik, érdemes akkor is beiktatnod, ha csak szórakozásra használod a számítógépet! A szemeid egészségének megőrzése érdekében azonban elengedhetetlen, hogy betartsd ezt az előírást, és ne legyél idő előtt szemüveges.

Amennyiben szeretné elérni, hogy hosszútávon meg tudja őrizni egészségét, próbálja meg betartani a feljebb említett pontokat!

További írásaink

Rács nélküli képernyőbörtön

Olyan korszakot élünk, melyben az okos eszközökre már nagyobb az igény, mint a luxusportékákra, és jobban rájuk szorulunk, mint a legtöbb mindennapi eszközre, mely rendelkezésünkre

Monitor olvasás

A mindennapi rohanás mellett a legtöbb embernek szüksége van olyan tevékenységekre is, amitől egy kicsit kikapcsol, és elfelejtheti a problémáit. Sokan ilyenkor a családjukkal, barátaikkal